lördag 30 juli 2011

vaknar i horan (hornstull)

har ingen tidsuppfattning, oroas över om klockan är 12-13 någonting. Klockan är 08.53.

Baby @tjohojaja ligger och sover ännu, Fanny heter hon på riktigt. Idag åker jag till Gävle och det känns så himla bra för mitt sargade hjärta. Att få sitta framför brasan i stugan om kvällarna, höra elden knastra och berätta om mitt livs fartfyllda äventyr, storstan. Låtsas att allt bara var en saga. Gå på dass; känna det våta gräset under mina fotsulor, oroa mig över skogsrået som lurar i skogen och rusa tillbaka in. Med hjärtat i halsgropen. Mötas av en förstående Morfar och en godhjärtad Mormor. Mötas av en stad som jag faktiskt älskar, och vars dess invånare jag faktiskt inte hatar. Klockan 13 kommer min skjuts som kör mig hela vägen. Michael, heter han och är en galen forskare och vetenskapsman från de djupa småländska skogarna - uppvuxen i Stockholm. Han hämtar upp mig vid parkeringen utanför mitt hus, sen rakt ut på E18. Danderyd Norra Åbyggeby

Just nu undrar jag över följande:
tar han med caben?
vad ska jag ha för matsäck med mig?
ska jag ladda min mobiltelefon innan?

Stora frågor - litet liv. Men vi ses.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar