måndag 25 juli 2011

Om att vara vågad


FÖRE


EFTER

Bytte just profilbild på Twitter från den övre till den undre.
Genast rasslade kommentarerna in i ett rafflande högt tempo. Okej inte så högt, men ändå. Det diskuterades om jag ändå inte var lite väl vågad? Ojdå, tänkte jag. Det var ju verkligen inte tanken, meningen etcetera. Man vill ju inte göra en fluga förnär.

Personligen kände jag mig bara stolt över att sträcka på ryggen för en gångs skull. Och visst knakade den. Men på riktigt. I ärlighetens namn. Om sanningen ska fram: nu har typerna, följarna sått frön i mitt huvud. Är detta en vulgär bild - är det för att jag visar mina armar? Är det för att jag är bakåtlutad och att man ser att jag kanske har en byst. De fick mig att reflektera över om jag kanske borde byta. Man vill ju inte vara för porrig. Speciellt inte när chefredaktörer, politiker och tv-folk läser.

Men snälla. Låt mig vara som jag är, det är bara estetik.


3 kommentarer:

  1. Använd den bild du vill använda! Internet är alldeles för gammalt för att vi ska fortsätta noja över enstaka foton. Dina bilder är bra.

    SvaraRadera