lördag 16 juli 2011

Jakob


så himla mycket är i rörelse just nu. spelpjäser flyttas om på schackbrädet, the tables have turned, som man säger.
  • En av mina absolut närmsta vänner flyttar till Chile om 10 dagar.
Det blev många metaforer men ni förstår i stort vad som händer. Jakob Dowling flyr fältet för att lära sig felfri spanska och upptäcka världen. Can't blame him for that.

Plåster på såren blir drömmar om en Estlandresa. Nästa sommar. Kommer den bli verklighet? Jag hoppas. Isåfall skulle jag, Jakob med flera hyra en minivan och bila dit. Han har nämligen en strandtomt där nere. Jag kan föreställa oss dagarna vi skulle tillbringa där tillsammans. Dricka te, dansa och läsa. Sånt som vi hipsters gör bäst. Vi är bra lekkamrater, han är en lekkamrat för mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar