söndag 17 juli 2011

allt snurrar

Skulle precis sova. Eftersom jag - tro det eller ej - har planer för morgondagen.

På facebook har flödet stannat av, på twitter likaså. Chatt-konversationerna är i hejdå-stadiet och alla man gillar har loggat ut. Tankarna trängs i mitt huvud och mitt fokus riktas mot litteraturen. "Det hemliga namnet". En fängslande bok med ett gäng knäppa karaktärer. En vilsen konstnärsmorsa, en misshandlande man etc. Den håller mig försjunken in någon timme tills jag inser att jag måste rensa tankarna. Urskilja vad som är verkligt och inte. Landa på banan, som man säger. Vad händer imorgon och vad som bara var en saga, ett påhitt och taget ur tomma luften. Vad jag verkligen gjorde ikväll? Och vad som bara var en dröm.

Jag ställer klockan på 11 och dricker upp glaset med citronvatten som jag hällt upp för flera timmar sedan. Slås av att imorgon ska jag träffa Linn. Världens coolaste tjej. Den insikten kommer göra att jag somnar med ett leende på läpparna.
Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar