fredag 26 augusti 2011

ny frisyr



ny frisyr nu. den gillar jag i alla fall.

jag fick inte svt-jobbet, stört synd. men älskar svt ändå så det är ok. we're cool. det vore på ett sätt galet om jag fick drömjobbet och drömarbetsplatsen som 18-åring. det vore för bra. kanske är jag för bortskämd med alla chanser som tycks söka upp mig. och kanske borde jag ladda mer inför varje chans jag får; vrida upp skärpan, fokusera mer. Sålla bland det som är viktigt och det som klarar av att vänta.

jag älskar mig själv, men ibland är det så svårt. alla ni som sett till det som är vackert, förstår hur jag känner. det känns i lederna, i benmärgen, i hjärtat och i hela mig.

man kan trösta sig med att allt händer av en anledning när man inte förstår eller klarar av det som händer. det gör det lättare att leva med det. man drar en lättnadens suck för att man åtminstone har hälsan med sig, food on your table och cash in your pocket. tills dess att jag får nyckeln till min deckargåta åker jag tåg, fram och tillbaka mellan stockholm och gävle. jag kramas med någon jag tycker om och äter onödigt onyttig mat mellan varven.

vi hörs kompisar, men idag är jag ledsen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar